формування пізнавальної самостійності на уроках біології

Стаття на урок Самоосвіта скачати. 6) Розвиток творчого мислення, формування пізнавального інтересу до біології. Поставленні завдання реалізую так: 1) Підвищую якість та рівень знань учнів шляхом організації позакласних занять з хімії та біології, індивідуальних консультацій для учнів. 2) Залучаю до науково-дослідної роботи (МАН). 3) Підвищую інтерес до предмету шляхом проведення тематичних екскурсій до музею природи, ботанічного саду ХНУ. Розвиток пізнавальної активності й самостійності. Відомо, що той, хто вчиться самостійно, досягає успіху частіше, ніж той, кому все пояснили. Тому моє завдання – не давати знання в готовому вигляді, а навчити учнів здобувати їх самостійно.


На уроках біології є можливості для того, щоб учні намагалися доводити й обґрунтовувати свої міркування, використовуючи запас знань або наочність. Так, з’ясовуючи відмінності між кореневищем рослин і коренем, учні спочатку не можуть дати правильну відповідь, але пропонують різні міркування, іноді помилкові (кореневище росте горизонтально, а корінь — вертикально; на кореневищі є бруньки, а на коренях їх немає; кореневище може зеленіти на світлі, а корені не зеленіють тощо). розвиток розумових здібностей і якостей особистості (мислення, уваги, пам’яті, пізнавальної самостійності, пізнавального інтересу і т. д.)


Формування пізнавального інтересу учнів із біології засобами дидактичної гри. Розробка дидактичних ігор з біології (6 клас) на теми: розмноження шапкових грибів та їх різноманітність. Гриби-паразити. Лишайники. Середовища життя організмів, його чинники. Название: Формування пізнавального інтересу учнів на уроках біології в 6 класі Раздел: Рефераты по педагогике Тип: курсовая работа Добавлен 11:34:57 07 сентября 2008 Похожие работы Просмотров: 955 Комментариев: 13 Оценило: 2 человек Средний балл: 5 Оценка: неизвестно Скачать. З м і с т. 1. Вступ.2 – 4.


Пізнавальна самостійність учнів поступово підвищується і з часом вони можуть самотужки розв'язувати проблемні завдання. Тоді част-ковопошуковий метод навчання змінюється дослідницьким. На різних етапах навчання біології залежно від підготовленості учнів частково пошуковий метод реалізується по-різному: у формі евристичної бесіди або самостійної роботи учнів. Евристична бесіда — це обговорення навчальної проблеми. · формування інтересу, потреби в творчій діяльності. Дослідницькі завдання можуть бути текстовими, графічними, практичними, складеними на наочно-образному матеріалі; за обсягом — невеликі (розв'язуються протягом кількох хвилин) і великі (розв'язуються протягом кількох уроків).


Формування пізнавального інтересу учнів до біології в процесі викладання природничо-наукових дисциплін протікатиме успішно, якщо сукупність педагогічних умов буде включати: - забезпечення в процесі викладання, біологічної спрямованості змісту предметів природничо-наукового циклу . Одним із шляхів стимулювання пізнавального інтересу учнів є комплексне використання на уроках засобів навчання, в тому числі натуральних об'єктів. Учні краще сприймають ті натуральні об'єкти, які тримають в своїх руках та бачать навколо. Серед природних ботанічних об`єктів на особливу увагу заслуговують рослини, що мають лікувальні властивості.


Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках біології. Предмет: Педагогіка. Найважливіший фактор успішного формування міцних знань з біології - це розвиток навчально-пізнавального ентузіазму учнів на уроках, який досягається інтелектуальною та емоційною підготовкою школярів до сприйняття нового навчального матеріалу. Останнє припускає широке застосування системи засобів навчання в умовах комплектно обладнаного кабінету біології, що дозволяє вчителеві з найменшою витратою часу і зусиль використовувати будь-які засоби навчання в комплексі, тобто системно. Актуальність проблеми дослідження визначається рядмо факторів.


5. Використання біологічних завдань при розвитку пізнавального інтересу до біології. 6. Пізнавальні ігри, як засіб розвитку пізнавального інтересу. 7. Висновок. «Самостійність голови учня,-підкреслюваввеликий педагог, - єдине міцну основу всякого плідноїнавчання ». Найбільш істотними елементами його є . Не застосовується проблемне навчання на уроках, на якихвивчається матеріал описового характеру. ВИСНОВОК: Постановка на уроці перед учнями проблемних питань,самостійне рішення пізнавальних завдань, формування у школярівуміння доводити й обгрунтовувати свої судження все це сприяєактивізації розумової, дослідницької діяльності, що обумовлюєрозвиток пізнавального інтересу до біології.


Урок-мандрівка має задовольняти вимоги, що висуваються до ігор-подорожей: пересування гравців у просторі; оформлення території відповідно до змісту гри; повідомлення учням пізнавальної інформації у захоплюючій формі; чітке формулювання завдань на кожній зупинці впродовж подорожі: вироблення шкали оцінювання гравцями завдань або складання маршрутних листків; оформлення карти-схеми, на якій позначено маршрут учасників гри. Учні для ознайомлення з природними об’єктами і явищами, які вивчаються в шкільній програмі, вийдуть в парк, на річку, до природничого музею чи на промислове підприємство. Головна мета цих уроків – спостереження учнями.


· продуктивна пізнавальна діяльність учнів для формування знань, умінь та навичок на творчому рівні. Сутність теоретичної бази здійснюється в реалізації навчальної, розвивальної та виховної функції навчання: в навчальному плані – забезпечує диференціацію навчання через дослідницьку діяльність; у виховному плані сприяє вихованню самостійності, пізнавальної активності, відповідальності, активній життєвій позиції. Часто пропонується учням комплексні завдання, пов’язані з розвитком спостережливості, самостійності. Основою активізації навчання є підвищення наукового змісту біології. 2. Уроки біології. Технологія розвивального навчання. Автор: Сухова Е.: Вентана-Граф. – 2005.


На уроках біології для розвитку пізнавального інтересу я використовую різноманітні задачі. Вірно кажуть, що як нема пізнавальної задачі, то нема роботи думки, а як є задача – є пошук її розв’язання. Використання задач підвищує активність учнів. Вони досліджують явище, шукають шляхи до його рішення, висувають гіпотези, знаходять докази, а це сприяє активізації розумової діяльності школярів, розвитку логічного мислення, пізнавальної самостійності і в кінці кінців формуванню і розвитку пізнавального інтересу до біології. (Додаток 1). Задача 1.Учень розказав про дослід, який він розпочав за 2 тижн. Інноваційні методи і прийоми формування ключових компетентностей учнів на уроках біології. Попередня сторінка.


Використання біологічних завдань при розвитку пізнавального інтересу до біології. Вірним є затвердження, що коли немає пізнавальної завдання, немає й досвід роботи думки, є завдання - є пошуком її вирішення. Постановка завдань у процесі навчання підвищує активність учнів. Вони сприяють активізації мисленнєвої діяльності учнів, розвитку логічного мислення, пізнавальної самостійності у результаті формуванню та розвитку пізнавального інтересу до біології. У які у ході їхньої рішення постає запитання, які засвідчують розумової активності, про прагнення дізнатися більше, що показником що розвивається пізнавального інтересу до біології. Пізнавальні гри як розвитку пізнавального інтересу до біології.


Про єкт дослідження: процес актівізації пізнавальної ДІЯЛЬНОСТІ учнів на уроках біології. Предмет дослідження: метод ігрової ситуации як Різновид нетрадіційного навчання та технологія его использование при вівчені курсом биологии у СЬОМИЙ класах. теоретичністю та практичне значення: в работе розкріті Особливостігри и ознакой нестандартних уроків, їх Функції, представлена ??Класифікація дидактичних ігор, розроблено систему ігрових СИТУАЦІЙ та технологію їх Впровадження у навчальний процес; Розроблено система ігрових СИТУАЦІЙ, яка відповідає Програмі курсу" Зоологія та технологія їх Впровад.


Уроки біології та хімії повинні викликати інтерес до матеріалу, який вивчається, дати імпульс внутрішній роботі думки учнів, підготувати до самостійної творчої та пошукової роботи. Як досягнути цього? Формування творчої особистості передбачає: - систематичне розв’язання різноманітних творчих завдань на уроках та у позаурочний час; - урахування вікових особливостей учнів; - залучення всіх учнів до роботи на уроці


План-конспект уроку визначає систему понять, що вивчаються, на кожному уроці, формування загальнонавчальних та спеціальних умінь відповідно до змісту, відображає вирішення комплексу виховних завдань, розвиток якостей учнів. Учитель у плані-конспекті розкриває всі структурні елементи уроку, ретельно продумує кожний етап, визначає методи і засоби подання матеріалу. У навчанні біології доцільно розглядати три рівні пізнавальної самостійності учнів: 1 – репродуктивний, 2 – пошуковий, 3 – дослідницький. Рівень пізнавальної самостійності визначається рядом умов, а саме: метою, підготовкою учнів, джерелом знань.


Так, на перших уроках біології учні вчаться визначати органи рослин, потім, користуючися довідковою таблицею, — форми листків, а за інструктивними таблицями — суцвіття й плоди, роблячи короткі записи в зошиті з друкованою основою. Пізніше всі ці елементарні вправи дають змогу перейти до вивчення цілих рослин. Велика увага в курсі біології приділяється також формуванню пізнавальних (інтелектуальних) умінь, оволодіння якими сприяє розвиткові мислення учнів у процесі засвоєння знань. Це вміння: • розпізнавати частини клітин, тканин, органи рослин і тварин тощо

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

irina and oleg mother and son

толстой три товарища текст читать

ошибка неизвестный документ в программе флак оо 1