класифікаційні ознаки туристичного ринку
Туристичний ринок регулюється основними правилами ринку, водночас відносно ринку матеріальних благ виявляє багато специфічних ознак. В основному ці особливості випливають з ознак туристичного попиту, а також з властивостей предмета обміну. Враховуючи це, необхідно розділяти . 1.11. Класифікаційні ознаки туристичного ринку. 3. Типологія національних туристичних ринків. В географічному країнознавстві під типом країни розуміють «відносно стійкий комплекс умов та особливостей розвитку, що об'єктивно склався і притаманний даній країні, і характеризує її роль та місце в світовому співтоваристві на даному етапі світової історії».
3.1. Поняття туристичного ринку. 3.2. Ознаки туристичного продукту. 3.3. Особливості туристичного попиту. 3.4. Особливості туристичної пропозиції. 3.5. Умови виходу на туристичний ринок. Поняття туристичного ринку. Під поняттям ринку розуміємо процес, у межах якого покупці та продавці декларують свої наміри купувати чи продавати і на яких умовах. Іншими словами, це взаємовідносини, які виникають при обміні між постачальниками та споживачами, рішення яких формує попит і пропозицію.
Туристичний ринок — це система світових господарських зв’язків, де здійснюється процес перетворення туристськоекскурсійних послуг на грошові кошти і зворотного перетворення грошових коштів на туристськоекскурсійні послуги. Туристичний ринок функціонує на основі дії законів попиту і пропозиції. Туристичний попит — це суспільна потреба в туристичному продукті. Туристична пропозиція — сукупність виробничих можливостей підприємств, спроможних надати туристичний продукт. Узагальнена схема класифікаційних ознак туристичного ринку наведена на рис. 1.11. Рис. 1.11. Класифікаційні ознаки туристичного ринку. 3. Типологія національних туристичних ринків.
Характерною ознакою туристичного ринку є переважання реалізації туристичних послуг над товарами (в приблизному співвідношенні 75-80% до 25-15%). За економічними заходами реалізація турпродукту подібна до реалізації товарів, але характер експортно-імпортних зв'язків, пов'язаних із рухом турпродукту, кардинально відрізняють ринок туристичних послуг від товарного ринку. Реалізація турпродукту пов'язана з обов'язковим переміщенням споживача до місця споживання. Виїзд туристів за кордон (зарубіжний туризм) і споживання ними туристичного продукту іншої країни є пасивним туризмом .
Згідно зі ст. 4 Закону України «Про туризм», залежно від категорій осіб, які здійснюють туристичні подорожі (поїздки, відвідування), їхніх цілей, об'єктів, що використовуються або відвідуються, чи інших ознак, існують такі види туризму: дитячий туризм; молодіжний туризм; сімейний туризм. туризм для людей з обмеженими можливостями; культурно-пізнавальний; лікувально-оздоровчий туризм; спортивний туризм; релігійний туризм; екологічний (зелений) туризм.
- класифікаційні ознаки світових ринків готельних і туристичних послуг; - принципову схему взаємодії суб'єктів світового туристичного ринку. Вміти: - знаходити причинно-наслідкові зв'язки між явищами та процесами на світовому туристичному ринку; - користуватися статистичними базами даних, що відображають динаміку світових туристичних потоків: - здійснювати дослідження глобального та регіональних ринків туристичних послуг. 2. Тематичний план навчальної дисципліни.
Ключові слова: види туризму, рекреаційний туризм, класифікація, класифікаційні ознаки, регіон. Key words: types of tourism, recreational tourism, classification, classification criteria, region. Постановка проблеми. Як і кожен продукт на ринку, туристичні послуги повинні орієнтуватися на споживання. Розуміння мотивів потенційного туриста є визначальним при плануванні, формуванні і організуванні [4, с. 24-25]. Сформуємо найбільш оптимальну на думку автора класифікаційну таблицю видів туризму. Таблиця 1. Класифікація видів туризму за різними ознаками. 1. Географічний принцип. 1.1. Внутрішній 1.2. Міжнародний. 2. Напрямок туристичного потоку. 2.1. В'їзний 2.2. Виїзний.
Охарактеризовано суб’єкти ринку туристичних послуг – туристичних операторів та туристичних агентів, проаналізовано їх відмінні риси. Удосконалено існуючу класифі-кацію суб’єктів туристичної діяльності та запропоновано нові класифікаційні ознаки. Ключові слова: туристичний оператор, туристичний агент, туристичне підприємство, туроператорська та турагентська діяльність. In this article the subjects of tourist services market are described – tourist operators and tourist agents, also their distinguishing features are analyzed.
Наведено класифікацію видів сучасного туризму. Ключові слова: туризм, індустрія туризму, туристична сфера. Відповідно до ст. 25 “Загальної Декларації прав людини”, прийнятої 10 грудня 1948 р., “кожна людина має право на такий життєвий рівень, включаючи їжу, одяг, житло, медичний догляд і необхідне соціальне обслуговування, який необхідний для підтримки здоров’я й добробуту його самого і його родини, і право на забезпечення на випадок безробіття, хвороби, інвалідності, вдівства, настання старості або іншого випадку втрати засобів до існування. Зміна ситуації на туристичному ринку вимагає ретельного аналізу, розв’язання великого комплексу проблем у сфері теорії та практики туризму.
1.1. Види туристичної діяльності. Туристичні послуги не існують самостійно і незалежно, не можуть зберігатися і транспортуватися, вони реалізуються під час створення на місці виробництва. Тому передумовою споживання туристичної послуги є переміщення споживача (туриста) на місце виробництва. Попит на туристичні послуги є вельми несталим у часі й просторі. Туризм і туристична індустрія дуже чутливі стосовно зовнішніх факторів. Політичні, економічні, кліматичні та інші фактори, реклама, інформація тощо — все, що впливає на потреби, інтереси і настрої людей, відображається на туристичному попиті.
Лекція 2. Класифікація туристичних ресурсів Класифікація є науково-методичним прийомом з упорядкування інформації за певною ознакою. Якщо таких ознак не одна, а декілька, тоді мова може йти про типологію. Найчастіше відомі з літератури системи впорядкування інформації з туристсько-рекреаційних ресурсів є класифікаціями, і побудовані вони переважно за сутнісною ознакою, тобто відбивають якісні відміни. Такий класифікаційний принцип є найбільш простим і зрозумілим, оскільки одразу ділить всю наявну інформацію на кілька великих класів і кожен з виділених класів має власну внутрішню структуру.
Сутність та класифікаційні ознаки міжнародного туристичного ринку (2 год.) План 1. Особливості туристичного ринку. 2. Туризм як сектор світового господарства що найбільш динамічно розвивається. 3. Сучасний стан та перспективи розвитку міжнародного тури-стичного ринку. 4. Міжнародне співробітництво в галузі туризму. Міні-лексикон: туристський ринок, суб’єкти міжнародного турис-тичного ринку, сегментування міжнародного ринку туристичних пос-луг, субрегіон, макрорегіон. Інформаційні джерела: 25-28; 31-32, 37, 39-40. Туристський ринок являє собою частину ринку товарів і послуг, призначених для тур.
Проаналізовано чинники розвитку міжнародного туристичного ринку та сучасний стан найважливіших секторів індустрії міжнародного туризму. Для слухачів магістратури спеціальності «Туризмознавство», науковців, студентів вищих навчальних закладів туризмознавчих спеціальностей, ' ' ' ка. Розділ V. Сутність та класифікаційні ознаки міжнародного туристичного ринку. 5.1. Сутність та особливості ринку міжнародного т у р и зм у . 102 5.2. Класифікація ринків міжнародного туризму за цілями подорожей .. 104 5.3. Туристичне районування с в іт у .134 5.4. Суб’єкти ринку туристичних послуг, специфіка їх цілей та.
Ринок — це сфера обміну. Предметом обміну на туристичному ринку є туристичні послуги, які надають різні підприємства туристичної індустрії (готелі, ресторани, перевізники, заклади дозвілля, організатори подорожей та ін.). Туристичний ринок характеризується багатоступеневістю відносин: між кінцевим споживачем і виробником туристичних послуг є посередники — туристичні агентства, туроператори, постачальники і виконавці послуг розміщення, перевезення, харчування. Туристичні ринки можна класифікувати за такими ознаками: — за географічною приналежністю — світовий, регіональний, ринок окремої країни,.
Ринок – всеохоплююче поняття. Відомо, що є товарний ринок, ринок капіталів, цінних паперів, ринок робочої сили, ринок послуг, ринок патентів і ліцензій та інші. В даній роботі ми розглядаємо лише ринок туристичних послуг, проте і він надто різноманітний. Туристичний ринок, як і будь-який інший, тільки у виключних випадках уявляє собою компактну, закриту і гомогенну одиницю. У реальній дійсності – це складна, багатоаспектна і багаторівнева система. Ринок туристичних послуг утворився внаслідок виникнення потреб населення на змістовне проведення дозвілля та реалізується у вигляді механізму, що вк.
Відповідно до маркетингових досліджень ринку туристичних послуг, що проведені Всесвітньою організацією туристичних послуг, причини занепаду українського туризму наступні: Нехтування міжнародним досвідом розвитку туризму; Відсутність послідовної державної політики в галузі; Неефективна діяльність влади у сфері туризму; Відсутність належних умов для розвитку туризму, податкового і фінансового стимулювання державою експорту туристичних послуг і вітчизняних туроператорів; Незадовільна робота по формуванню та зміцненню туристичного іміджу України, розробки та просування національного туристичного п.
Запропо-новано оптимальну авторську класифікацію видів туризму, у рамках якої запропоновано нові класифікаційні ознаки та об-ґрунтовано авторське бачення кожного із видів туризму. Ключові слова: види туризму, класифікація, класифікацій-ні ознаки, рекреаційний туризм, пізнавальний туризм, країна. ної класифікації видів туризму, яка б задоволь-нила усіх зацікавлених учасників туристичного ринку, не доводиться. Однак пошук повинен проходити у напрямі побудови таких типоло-гічних структур, які б використовувалися для вирішення конкретних завдань у залежності від цілі, яка була закладена в основу побудови класифікації.
Сутність та класифікаційні ознаки міжнародного туристич-ного ринку. Економічне та географічне визначення поняття міжнародного туристич-ного ринку. Глобальний, регіональний та локальний рівні формування міжна-родного ринку туристичних послуг. Класифікація міжнародних туристичних ринків за цілями подорожей. Аналіз динаміки міжрегіональних туристи-чних потоків. Основні рецептивні та генеруючі країни для туристичних макро-регіонів. Суб'єкти міжнародного туристичного ринку: виконавці туристичних пос-луг (готелі, ресторани, транспортні компанії, екскурсійні бюро) - посередники (туроператори, турагенти) - споживачі (туристи). Проблеми сегментування міжнародного ринку туристичних послуг.
КОН'ЮНКТУРА ТУРИСТИЧНОГО РИНКУ V. МАРКЕТИНГ ТУРУ Резюме Література Додатки ПЕРЕДМОВА. Туризм являє собою систему відносин і явищ, які є результатом використання людиною свого вільного часу і пов'язані з її переміщенням між місцем постійного проживання і місцем проведення дозвілля. Таблиця 6 Класифікація екскурсій. Класифікаційні ознаки За змістом За тематикою. За місцем проведення. За способом пересування За формою проведення.
Основні риси сучасного туристичного ринку: 1) посилення конкуренції, в тому числі у міжнародному масштабі; 2) особливе значення творчих ідей та інтелекту; 3) диктат споживача; 4) збільшення кількості туристичних компаній. Серед суб’єктів туристичного ринку можна виділити дві групи . - туризм третього віку. Всесвітня туристична організація виокремлює наступні сегменти ринку за віковим критерієм: 1) діти (до 14 років): подорожують з батьками та самостійно; 2) молодь (15 – 24 роки) . (за комбінацією ознак). В основі даної сегментації лежить комбінація наступних ознак: 1) мотивація до здійснення туру; 2) обсяг витрат; 3) стереотип поведінки; 4) лояльність до культури інших народів.
Коментарі
Дописати коментар